• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Торговельно-економічне та інвестиційне співробітництво
Опубліковано 25 лютого 2021 року о 15:49

Завантажити презентацію: https://cutt.ly/Ivw5UD3

Товарообіг з Кувейтом за 2020 рік склав 37,06 млн. дол. США (зниження на 12,7% у порівнянні з 2019 р.):

  • Експорт товарів складає 36,27 млн. дол. США (зростання на 4,6% у порівнянні з 2019 р.).
  • Імпорт товарів складає 0,79 млн. дол. США (зниження на 89,3% у порівнянні з 2019 р.).
  • Сальдо торгівлі товарами позитивне і складає 35,48 млн. дол. США.

Зовнішня торгівля послугами за 2020 р. склала 612 тис. дол. США:

  • Експорт послуг до Кувейту становить 389 тис. дол. США (збільшився на 57,6 %).
  • Імпорт послуг склав 222 тис. дол. США (зменшився на 60,6 %).
  • Сальдо торгівлі послугами за 2020 р. позитивне і склало 167 тис. дол. США.


  • Структура експорту: м’ясо та їстівні субпродукти (12,83 млн.дол.США), зернові культури (10,98 млн.дол.США), жири та олії (3,66 млн.дол.США), чорні метали (2,22 млн.дол.США), вироби з чорних металів (1,19 млн.дол.США), молоко та молочні продукти (1,06 млн.дол.США), деревина та вироби з деревини (0,59 млн.дол.США) тощо.
  • Структура імпорту: пластмаси і полімерні матеріали (0,69 млн.дол.США), продукти неорганічної хімії (0,07 млн.дол.США).


Динаміка українського експорту до Кувейту за останні 20 років (млн.дол.США):

Двосторонні інвестиції

  • Кувейтські інвестиції в Україні не мають системного характеру, проте значно зросли у другому півріччі 2020 року, залишок яких склав 2,6 млн.дол.США. Інвестиції було спрямовано до сфер промисловості, оптової та роздрібної торгівлі, ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів, операцій з нерухомим майном, а також адміністративного та допоміжного обслуговування. Проте, інформація щодо деталізації їх обсягу є конфіденційною згідно із Законом України «Про державну статистику».
  • Інвестиції з України до Кувейту не зареєстровані.

Ситуація на світовому ринку нафти визначає основні тенденції розвитку економіки Кувейту як країни-члена ОПЕК. За останніми оприлюдненими даними Центрального бюро статистики Кувейту, за 9 місяців 2020 р. експорт емірату склав 30,1 млрд.дол.США, із яких близько 27 млрд.дол.США припадав на продаж вуглеводнів. Так, близько 90% сукупного експорту емірату склали палива мінеральні, нафта і продукти її перегонки, бітумінозні речовини, воски мінеральні. При цьому, частка Китаю у зовнішньому експорті Кувейту становила близько 28%, великі об’єми експортувалися з Кувейту до Південної Кореї (18%), Індії (11%), Японії (10%), Сінгапуру (5%) тощо.

Враховуючи те, що внутрішнє виробництво зосереджено переважно на нафтогазовій сфері, Кувейт змушений імпортувати більшість продуктів з-за кордону. Сукупний імпорт Кувейту склав 20,38 млрд.дол.США, що на 16% менше, порівняно з аналогічним періодом 2019 р. Ключовими імпортними продуктами до Кувейту були машини та механічні пристрої (орієнтовно 12%), харчові продукти (13%), електричні машини та обладнання (10%), засоби наземного транспорту (11%), метали (11%) тощо. Основними експортерами до Кувейту були Китай (12%), Об’єднані Арабські Емірати (11%), Сполучені Штати Америки (9%), Саудівська Аравія (7%), Німеччина (5%), Італія (4%), Південна Корея (4%), Індія (4%) тощо.

Зважаючи на добре налагоджені логістичні зв’язки з азійськими та європейськими країнами (що мають вихід до моря), українські товари у Кувейті зазнають значної конкуренції. Крім того, Кувейт входить до митного союзу в рамках РСАДПС, має зону вільної торгівлі з Йорданією, США, Сінгапуром, Норвегією, Швейцарією, Ісландією, Ліхтенштейном, а також 18 арабськими державами (GAFTA). Саме тому, Посольство вбачає можливості посилення українського експорту до Кувейту за рахунок товарів високої якості з конкурентною ціною.

1 листопада 2020 року Кувейтська фондова біржа (Boursa) була включена до міжнародного індексу MSCI Emerging Markets, що вважається черговим досягненням молодого фондового ринку Кувейту. Слід зауважити, що цей процес, який тривав кілька років, має важливе значення для залучення зовнішніх інвестицій до країни перебування. Зокрема, у 2017 році кувейтська Boursa була включена до індексу FTSE, а в 2018 році – до індексу S&P Dow Jones.

Так, станом на 1 листопада 2020 року до міжнародного індексу MSCI Emerging Markets увійшло 7 компаній членів Кувейтської фондової біржі: National Bank of Kuwait (NBK), Kuwait Finance House (KFH), Zain, Agility, Boubyan Bank, Mabanee, Gulf Bank. Це призвело до великих надходжень на фінансовий ринок Кувейту, оскільки загальна вартість, що торгувалася під час включення, перевищила 3,173 млрд. дол.США. При цьому, більшість фінансових надходжень було здійснено з іноземних джерел. Це підтверджує високу спроможність Кувейтського ринку абсорбувати великий капітал без стресу для фінансової ситуації та сприятиме подальшому залученню інвестицій.

До основних викликів, які стоять перед Кувейтом, відноситься подолання дефіциту державного бюджету та пов’язане з цим формування боргового законодавства, боротьба з соціально-економічними наслідками пандемії Covid-19, а також врегулювання дисбалансу населення, шляхом зменшення кількості іноземних резидентів у країні.

9 вересня 2020 року Парламент Кувейту затвердив державний бюджет на фінансовий рік 01.04.2020-31.03.2021 із найбільшим за останні 10 років дефіцитом у розмірі 46,2 млрд. дол. США (65% бюджету). Дохідна частина бюджету закладена на рівні 24,8 млрд. дол. США, а витратна – близько 71 млрд. дол. США. Прибуток від продажу вуглеводнів, який складає близько 90% від сукупного експорту держави, розраховано на основі ціни на нафту 30 дол. США/барель, тоді як нині ціна коливається в районі 50-60 дол. США / барель. Скорочення прибуткової частини бюджету Кувейту спричинено також зменшенням видобутку нафти, відповідно до домовленостей в рамках ОПЕК+. 

На початку року міжнародне рейтингове агентство Standard & Poor's знизило рейтинг Кувейту з «АА» до «AА-», з огляду на низькі ціни на нафту, високу залежність країни від експорту вуглеводнів та повільний прогрес у реформах. Водночас, Standard & Poor's давало «стабільний» економічний прогноз Кувейту. Через півроку S&P погіршило прогноз щодо Кувейту зі «стабільного» до «негативного», заявивши, що ресурси Державного резервного фонду, основного буферу ліквідності в країні, будуть недостатні для покриття дефіциту державного бюджету. Агентство Moody's також понизило довгостроковий рейтинг емітента Кувейту в іноземній та національній валюті до рівня А1 з Aa2.

За прогнозами МВФ, без необхідних реформ потреби Уряду в додатковому фінансуванні дуже швидко зростатимуть і протягом наступних 6 років складатимуть 180 млрд дол. США. Водночас, зараз державні резерви Кувейту оцінюються в 644 млрд дол. США. Для залучення додаткових фінансових ресурсів Кувейт намагатиметься і надалі проводити реформування державного сектору економіки шляхом збільшення в ньому частки приватного капіталу та залучення іноземних інвестицій. Передбачається, що реалізація національних проектів розвитку емірату на основі державно-приватного партнерства дасть змогу країні залучити додаткові фінансові потоки і, відповідно, мінімізувати дефіцит державного бюджету.

Державні закупівлі в Кувейті здійснюються через онлайн-платформу Центрального агентства державних тендерів Кувейту (https://capt.gov.kw/), яка містить інформацію про тендерні процедури та актуальні тендерні оголошення, що розміщуються усіма міністерствами, відомствами та державними компаніями емірату.

Зазначена онлайн-платформа доступна в англо- та арабомовній версіях. Проте слід зауважити, що більшість тендерів розміщуються арабською мовою, тому для пошуку відповідної інформації та підготовки відповідних тендерних матеріалів слід залучати перекладачів.

Тендерне законодавство Кувейту базується на Законі №49 від 2016 року «Про державні тендери», текст якого англійською та арабською мовою доступний за посиланням: https://capt.gov.kw/en/laws/.

Для участі в державних тендерах з використанням зазначеної онлайн-платформи іноземні компанії повинні пройти процедуру реєстрації, вартість якої складає 100 кувейтських динарів (330 дол. США). Вартість щорічного поновлення реєстрації – 50 кувейтських динарів (165 дол. США). Детально ознайомитись з необхідними документами та пройти процедуру реєстрації можна за посиланням: https://capt.gov.kw/en/company/rules/.

Усі імпортовані продукти харчування мають відповідати затвердженим жорстким вимогам щодо тари, маркування, складу товару, дати виробництва та строку придатності. В країні існує заборона на вживання алкоголю, деяких харчових добавок та інших хімічних продуктів. Зазвичай, продукти харчування мають пройти попередні тести в державній лабораторії, для чого перед організацією імпорту необхідно надіслати зразки продукції та відповідну документацію.

Харчові продукти, термін придатності яких становить понад 1 рік, мають бути завезені до країни не пізніше 6 місяців з дати виробництва. Якщо термін придатності становить 1 рік або менше, вони мають бути завезені протягом періоду, що складає половину терміну придатності, але не пізніше, ніж 3 місяці з дати виробництва. Продукти харчування, які мають термін придатності менше 6 місяців, можуть імпортуватися до Кувейту, проте місцеві імпортери неохоче розглядають такі варіанти через зарегульованість та подальшу складність їх збуту.

У більшості випадків для продуктів харчування вимагається отримання сертифікату «Халяль», що має підтверджувати відповідність усіх складників ісламським нормам (наприклад, існує заборона на будь-які складники від свиней, зокрема, желатину, заборонена наявність алкоголю). Кувейтськими імпортерами позитивно сприймається досвід продажу продукції в інші мусульманські країни, що підтверджує обізнаність компанії експортера з відповідними нормами мусульманських країн.

Для імпорту товарів до Кувейту необхідно надіслати комерційний інвойс, транспортні документи, сертифікат походження, пакувальний лист, сертифікат здоров’я, сертифікат Халяль (у разі наявності тваринних складників або за вимогою імпортера), підтверджуючі документи щодо маркування (у разі використання позначок про особливі харчові якості, органічне походження, користь для здоров’я тощо). Документи повинні бути оригінальними або електронними (з можливістю онлайн верифікації) у кількох екземплярах відповідно до вимоги імпортера.

Вимоги до документів та маркування:

1. Сертифікат походження має містити місце походження товарів, повну назву виробника та повну назву експедитора (перевізника). Має бути також вказано вага товару (брутто та нетто), вартість, вид упаковки та транспортний засіб. Сертифікат має бути виданий у ТПП України чи в регіональній ТПП. Посольство Кувейту в країні виробника завіряє сертифікат походження та комерційний інвойс (може вимагатися процедура легалізації).

2.         Комерційні інвойси мають містити таку інформацію: детальний опис товарів; загальну вартість та ціну за одиницю; вагу товарів брутто та нетто; тип пакування; повну назву та адресу виробника та експортера; назву торгової марки; транспортний засіб доставки, включаючи назву порту та країну походження.

3.         Пакувальні листи мають містити ту ж саму інформацію, що і комерційний інвойс, а також додаткову інформацію щодо змісту кожного окремого місця та його вагу брутто та нетто.

4.        Усі одиниці продуктів харчування та їх упаковка мають містити арабською мовою назву товару, його інгредієнти, масу брутто та нетто, країну походження,  дату виробництва, термін придатності, умови зберігання. На контейнерах з рідкими продуктами має бути інформація стосовно кількості товару в літрах.

Рекомендуємо ознайомитися з презентацією щодо вимог до імпорту продуктів харчування, яка підготована для українських експортерів Державним управлінням з питань їжі та харчування Кувейту (PAFN, аналог Держпродспоживслужби України).

Рада експортерів та інвесторів при МЗС України (РЕІ) – майданчик, на якому МЗС акумулює інформацію про інвестиційні та торговельні можливості з усього світу, а також сприяє налагодженню ділових контактів між українськими експортерами та імпортерами за кордоном.

Детальніше: https://rei.mfa.gov.ua/

Що пропонує Рада експортерів та інвесторів при МЗС (РЕІ) українським експортерам:

  1. Дипломатичне сприяння у просуванні продукцїі за кордоном, пошуку партнерів, розповсюдженні інформації про продукцію українських виробників за кордоном;
  2. Сприяння в організації та участі у виставкових заходах та форумах за кордоном;
  3. Включення підприємства до бази даних РЕІ для інформування про:

                      - пропозиції іноземних компаній щодо співробітництва у визначеній галузі; 

                      - виставки, форуми, бізнес заходи за кордоном;

                      - заходи, які організовує Міністерство закордонних справ для експортерів;

                      - інформаційних матеріалів про іноземні ринки та ін.

Для цього просимо просимо заповнити форму:

ЗАПОВНИТИ АНКЕТУ ЕКСПОРТЕРА


УВАГА!

Обов'язковою умовою подання звернення за наведеною формою та включення до бази даних РЕІ є:

  • - реєстрація підприємства на території України;
  • - підприємство є виробником та/або експортером продукції/послуг;
  • - наявність презентації та комерційної пропозиції англійською (іноземною) мовою (форма передбачає можливість завантаження згаданих документів);
  • - контактна інформація представника компанії, який вільно володіє англійською (іноземною) мовою для оперативної та ефективної комунікації з представниками МЗС, Посольств та іноземних партнерів (в т.ч. моб телефон з WhatsApp).
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux