• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Часті питання
Опубліковано 14 травня 2015 року о 12:54

Оберіть зі списку нижче рубрику, яка Вас цікавить: 

1 Коли і як можна потрапити на прийом громадян?

Консульський прийом громадян здійснюється за таким графіком:


Неділя, понеділок, вівторок, четвер: 

10:00-13:00 – прийом документів;

13:00-14:00 – видача документів.


Середа: 

13:00-16:00 – прийом документів.


Прийом здійснюється з використанням засобів електронної черги (е-Черги), що передбачає попередню онлайн-реєстрацію відвідувачів через веб-сайт  https://online.mfa.gov.ua.

Під час реєстрації Вам потрібно обрати вид консульської послуги, щодо отримання якої Ви звертаєтеся до Посольства, дату і час візиту до консульського підрозділу, зазначити Ваші персональні та контактні дані.

У разі звернення за отриманням кількох консульських послуг одночасно, слід зробити реєстрацію для кожної послуги окремо.

Після завершення реєстрації на вказану Вами електронну пошту надсилається відповідне повідомлення-підтвердження з переліком необхідних документів.


2 Які документи потрібно мати з собою під час консульського прийому?

Паспорт громадянина України для виїзду за кордон або інший документ, який посвідчує особу та підтверджує громадянство України (паспорт громадянина України, посвідчення моряка тощо), а також документи, необхідні для отримання потрібної Вам консульської послуги, та їх копії.


3 Чи можна зателефонувати в Посольство для отримання консультацій?

Так. Консультації з консульсько-правових питань надаються у телефонному режимі на щоденній основі (крім вихідних – п’ятниці і суботи) з 14:00 до 16:30 за номером: +965 25318507 (дод. 103). Ви також можете отримати консультації через електронну пошту Посольства: emb_kw@mfa.gov.ua або consul_kw@mfa.gov.ua.


4 Як і де сплачується консульський збір?

Оплата консульського збору за вчинення консульських дій здійснюється у безготівковій формі. За умови наявності дебетових карток, емітованих кувейтськими банками, консульський збір можна сплатити в приміщенні консульського підрозділу Посольства за допомогою POS-терміналу (без сплати банківської комісії).

Заявники, у яких відсутні вищезазначені банківські платіжні картки, можуть сплатити консульський збір у будь-якому відділенні банку «National Bank of Kuwait» після отримання відповідного направлення (із зазначенням номеру спеціального рахунка Посольства та суми збору) в консульському підрозділі.

Консульський збір стягується в кувейтських динарах.


5 Де можна дізнатися про тарифи консульського збору?

Інформація про тарифи консульського збору міститься на веб-сторінці Посольства за посиланням: https://kuwait.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/1659-consular-charges та на інформаційних стендах в приміщенні для прийому відвідувачів консульського підрозділу. 


6 Помилково сплачено суму, що перевищує розмір консульського збору. Чи можливо повернути надмірно сплачені кошти?

Так. Заявникам повертається помилково або надмірно сплачена сума консульського збору за умови подання заяви про повернення коштів  протягом року з дня оплати.

Повернення здійснюється спеціалістом з фінансових питань Посольства на підставі відповідної заяви платника, квитанції про сплату консульського збору та письмового дозволу керівника дипустанови.

1 Який порядок подання документів на оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон?

Прийом з питань оформлення паспортів громадянина України для виїзду за кордон здійснюється кожного понеділка і середи за попереднім записом, який можна зробити за номером телефону: +965 25318507 (дод. 103) або через електронну пошту: consul_kw@mfa.gov.ua .


2 Які документи потрібні для оформлення паспорта для виїзду за кордон?

Для оформлення нового паспорта громадянина України для виїзду за кордон до Посольства потрібно подати такі документи:

  1. заяву-анкету (формується консульським працівником в електронній формі під час подання документів, після чого підписується заявником);
  2. дійсний паспорт для виїзду за кордон (+ копія першої сторінки) або паспорт громадянина України (у формі книжечки чи картки).

У разі відсутності у заявника документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, необхідно заповнити заяву-згоду на обробку персональних даних для направлення запиту до територіального управління Державної міграційної служби України за місцем реєстрації заявника з метою його ідентифікації та перевірки належності до громадянства України;

  •         3. документ, що підтверджує проживання або тимчасове перебування заявника на території Кувейту (кувейська civil ID-картка, в’їзна віза до Кувейту, договір оренди житла тощо), та його копія;
  •         4. в залежності від обставин, через які оформляється паспорт, додатково подається один з таких документів:
  •  - документ (протокол довідка, акт), виданий правоохоронним органом Кувейту, що підтверджує факт звернення заявника з приводу втрати або викрадення його паспорта – у разі оформлення паспорта у зв’язку з втратою або викраденням попереднього паспорта;
  •  - документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими закордонний паспорт підлягає обміну (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про розірвання шлюбу, відповідний витяг з Державного реєстру актів цивільного стану) – у разі оформлення паспорта у зв’язку зі зміною інформації, внесеної до попереднього паспорта.


3 У нас на території Кувейту народилася дитина і нам потрібно оформити їй паспорт. Які наші дії?

Для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон дитині, народженій на території Кувейту, спочатку потрібно належним чином оформити свідоцтво про народження дитини, яке видається Головним управлінням реєстрації народжень і смертей Міністерства охорони здоров’я Кувейту.

Цей документ повинен бути засвідчений Міністерством закордонних справ Кувейту, легалізований Посольством України в Державі Кувейт та мати засвідчений Посольством переклад українською мовою.

Наступним кроком є реєстрація дитини громадянином України, на підтвердження чого Посольством видається відповідна довідка.

Після завершення зазначених процедур один з батьків дитини має подати до Посольства такі документи, необхідні для оформлення паспорта:

  • 1. свідоцтво про народження дитини, оформлене у відповідності до вищезазначених вимог (+ копія);
  • 2. довідку про реєстрацію дитини громадянином України, видану Посольством (+ копія);
  • 3. одну кольорову фотокартку дитини розміром 10х15 см. (білий фон);
  • 4. документ, що посвідчує особу того з батьків, який подає клопотання (паспорт громадянина України, паспорт для виїзду за кордон, іноземний паспорт) та його копія;
  • 5. окрема заява другого з батьків про згоду на оформлення паспорта дитині (у разі, якщо один з батьків відсутній на момент подання документів, подається його нотаріально засвідчена заява; така заява не вимагається, якщо другий з батьків є іноземцем чи особою без громадянства).


4 Яка вартість оформлення паспорта для виїзду за кордон?

Консульський збір за оформлення паспорта для виїзду за кордон складається з двох частин: безпосередньо за оформлення паспорта у розмірі 27 кувейтських динарів (особи віком до 16 років звільняються від сплати цього збору) та за автоматизовану обробку даних у розмірі 12 кувейтських динарів (стягується з кожної особи незалежно від віку).


5 Які строки оформлення паспорта для виїзду за кордон?

Відповідно до пункту 8 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2014 року № 152 (далі – Порядок), паспорти для виїзду за кордон видаються закордонними дипломатичними установами України у строк до трьох місяців з дня подання заяви-анкети та інших необхідних документів.

Оформлення закордонних паспортів в Україні здійснюється централізовано.

Виготовлені Державним центром персоналізації документів паспорти надсилаються до МЗС, яке доставляє їх до посольств та консульств України дипломатичною або командирською поштою.


6 Як можна швидше отримати виготовлений паспорт?

За письмовою заявою громадянина, на ім’я якого оформлено паспорт для виїзду за кордон, або за заявою його законного представника, паспорт може бути надісланий до Посольства міжнародним експрес-відправленням із залученням можливостей міжнародних операторів поштового зв’язку «DHL Express», «Federal Express» або  «Aramex».

При цьому звертаємо увагу, що така доставка здійснюється виключно за рахунок заявника.

До заяви має додаватися квитанція про оплату вартості послуг з доставки виготовленого паспорта.


7 Чи можуть родичі або уповноважена за довіреністю особа отримати виготовлений паспорт в Україні?

Ні. Відповідно до пункту 75 Порядку, видача паспорта для виїзду за кордон здійснюється тією закордонною дипломатичною установою України, яка прийняла документи для оформлення паспорта.


8 На який строк оформляється паспорт?

Паспорт для виїзду за кордон оформляється особам, які не досягли 16-річного віку, на 4 (чотири) роки, а особам, які досягли 16-річного віку, – на 10 (десять) років.


9 Чи може один з батьків, який працює в Кувейті, подати до Посольства клопотання щодо оформлення паспорта для виїзду за кордон неповнолітній дитині, яка наразі перебуває в Україні?

Ні. Обов’язковою умовою оформлення паспорта для виїзду за кордон через Посольство є постійне проживання або тимчасове перебування особи, на ім’я якої оформляється паспорт, на території Кувейту на момент подання документів. У разі перебування такої особи в Україні, одному з батьків або уповноваженій ними особі потрібно звертатися до територіального органу або підрозділу Державної міграційної служби України за місцем реєстрації дитини або до відповідного центру надання адміністративних послуг.


10 Я змінила прізвище після укладення шлюбу в іншій країні. Чи можу я отримати паспорт на нове прізвище?

Обмін паспорта для виїзду за кордон у зв’язку зі зміною інформації (наприклад, прізвища), внесеної до попереднього паспорту, в дипломатичних установах України здійснюється лише громадянам України, які оформили дозвіл уповноважених органів України на постійне проживання за кордоном.

У разі якщо Ви не належите до цієї категорії, Вам потрібно звернутися до територіального підрозділу Державної міграційної служби України за місцем реєстрації або відповідного центру надання адміністративних послуг для обміну паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта»). Одночасно Ви можете подати клопотання щодо обміну паспорта для виїзду за кордон. 


11 Чи можна отримати другий паспорт для виїзду за кордон, залишивши дійсним попередній паспорт?

Так. Чинним законодавством України допускається можливість користуватися одночасно двома паспортами для виїзду за кордон.


12 Чи можна при отриманні нового паспорту залишити собі попередній анульований паспорт?

Так. Анульований паспорт може бути тимчасово залишено на руках у заявника у разі наявності у ньому дійсних іноземних віз (до закінчення строку їх дії) або необхідності переоформлення дозволу на проживання в Кувейті на новий паспорт.


13 Чи можливо продовжити строк дії паспорта або внести до нього дані про дитину?

Ні. Продовження строку дії паспортів для виїзду за кордон або внесення даних про дитину до паспортних документів батьків чинним законодавством України не передбачено.

Кожній дитині-громадянину України, у тому числі новонародженій, оформляється окремий паспорт для виїзду за кордон.


14 Чи можна у Посольстві оформити внутрішній паспорт у вигляді ID-картки або вклеїти фото до паспорта старого зразка?

Ні. Питання оформлення і видачі паспорта громадянина України у формі картки або вклеювання фотокарток до «внутрішніх» паспортів у формі книжечки належить виключно до компетенції територіальних підрозділів Державної міграційної служби України. 


15 Під час перебування в Кувейті втрачено/викрадено паспортні документи. Часу очікувати на оформлення нового паспорта немає. Що робити?

У разі втрати або викрадення паспортних документів спочатку необхідно звернутися до найближчого поліцейського відділення. Співробітники поліції мають зафіксувати факт втрати/викрадення паспорта та видати Вам відповідну довідку.

На підставі цієї довідки Ви можете отримати в Посольстві посвідчення особи на повернення в Україну, яке, зазвичай, виготовляється в день подачі всіх необхідних документів.


16 Які документи необхідні для оформлення посвідчення на повернення в Україну?

Для оформлення посвідчення особи на повернення в Україну заявник має подати до Посольства такі документи:

  • 1. заява-анкета (формується консульським працівником в електронній формі під час подання документів, після чого підписується заявником);
  • 2. довідка з поліції, що підтверджує факт звернення заявника стосовно втрати або викрадення паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
  • 3. документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

У разі відсутності у заявника документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, необхідно заповнити заяву-згоду на обробку персональних даних для направлення запиту до відповідного територіального управління Державної міграційної служби України за місцем реєстрації заявника з метою його ідентифікації та перевірки належності до громадянства України.

У такому випадку оформлення посвідчення може бути здійснене лише після отримання відповіді на зазначений запит.

 

17 На який строк оформляється посвідчення на повернення в Україну?

Посвідчення особи на повернення в Україну оформляється на строк, необхідний для повернення заявника в Україну, але не більш як на 30 днів.


18 Чи можна в’їжджати на територію інших країн за посвідченням на повернення?

Посвідчення особи на повернення в Україну дає право лише на в’їзд в Україну.

Відтак, при поверненні з Кувейту в Україну Ви не зможете залишати транзитну зону аеропорту в третій країні за цим документом.

1 Як можна отримати в’їзну візу до Кувейту?

Для громадян України діє спрощений режим в’їзду до Кувейту, що передбачає можливість отримання одноразової туристичної, ділової або гостьової візи по прибутті в Міжнародному аеропорту Кувейту (visa on arrival) або електронної візи через онлайн-сервіс Міністерства внутрішніх справ Кувейту (e-visa).

Для отримання кувейтської електронної візи (е-візи) заявники мають:

- завантажити форму заяви на оформлення візи на веб-cайті https://evisa.moi.gov.kw та заповнити її, зазначивши особисті дані та адресу проживання в Кувейті (без необхідності завантаження сканованих копій запрошення, підтвердження бронювання чи полісу медичного страхування);

- у візовій секції аеропорту надати працівникам органів міграційної служби Кувейту номер е-візи (направляється на електронну адресу заявників упродовж 2 робочих днів з дати реєстрації та надсилання візової анкети) та отримати роздруковану візу.

УВАГА! Відповідно до вимог чинного міграційного законодавства Кувейту, для отримання кувейтської в’їзної візи паспортний документ має бути дійсним не менш як 6 місяців з дати в’їзду до Кувейту.

Електронна віза є дійсною для в’їзду до Кувейту упродовж 30 днів з дати її оформлення.

Оформлення кувейтської візи по прибутті до Кувейту відбувається за такою ж процедурою (за винятком необхідності заповнення візової анкети безпосередньо у візовому відділі в пункті пропуску через кордон).

Кувейтська в’їзна віза роздруковується на окремому аркуші паперу формату А-4 та має зберігатися упродовж всього часу перебування в Кувейті (зокрема, віза вимагається при заселенні до готелю, придбанні місцевих SIM-карт, проходженні паспортного контролю на виїзд з емірату тощо).


2 Яка вартість кувейтської візи та як сплачується візовий збір?

Візовий збір за оформлення кувейтської в’їзної візи складає 3 кувейтські динари (приблизно 10 дол. США) та сплачується при отримання візи в аеропорту. Оплату можна здійснити через платіжні термінали самообслуговування за допомогою банківських карток міжнародних платіжних систем.


3 Я в’їхав до Кувейту за туристичною/гостьовою візою. Скільки часу я можу перебувати в країні?

Відповідно до міграційного законодавства Кувейту, дозволений строк перебування в Кувейті за гостьовою візою становить до 30 днів, за туристичною візою – до 90 днів.


4 Де оформляється робоча/сімейна віза до Кувейту?

Візи для в’їзду в Кувейт з метою подальшого працевлаштування, навчання або возз’єднання сім’ї оформляються заздалегідь через органи міграційної служби за клопотанням приймаючої сторони (т.зв. «спонсора»), або через Посольство Кувейту в Україні (адреса: м.Київ, вул. Оболонська набережна, 19; тел.: +38 044 391-51-60; електронна пошта: kuwait_embassy@ukr.net). 


5 Які документи необхідні для отримання робочої візи?

Згідно з чинним міграційно-візовим законодавством Кувейту, для отримання кувейтської робочої візи до дипломатичного представництва Кувейту потрібно подати такі документи:

1) копію дозволу на працевлаштування, яку Вам має надіслати майбутній роботодавець;

2) довідку щодо відсутності судимості (непритягнення до кримінальної відповідальності);

3) медичну довідку про загальний стан здоров'я та відсутність ВІЛ/СНІД та інших інфекційних захворювань.

При цьому довідка про відсутність судимості та медична довідка мають бути попередньо легалізовані в Департаменті консульської служби МЗС України та подані разом із засвідченим у встановленому порядку перекладом на арабську мову.

Більш детальну інформацію щодо переліку документів та вимог до їх оформлення Ви можете отримати в Посольстві Кувейту в Україні (тел.: +38044 391-51-60; електронна пошта: kuwait_embassy@ukr.net).


6 В мене закінчується строк перебування за туристичною візою в Кувейті. Чи можу я її продовжити або виїхати та заїхати знову? Скільки разів на рік можна в’їжджати до Кувейту за туристичною візою? 

В Кувейті не передбачена можливість продовження строку дії туристичних віз, за винятком надзвичайних ситуацій. Водночас, місцеве законодавство не містить жодних обмежень щодо кількості можливих в’їздів до Кувейту або сумарного строку перебування на його території за туристичними візами.


7 Я раніше відвідував Ізраїль, про що є відповідна відмітка в паспорті. Чи виникнуть у мене проблеми з отриманням кувейтської візи?

З огляду на те, що Кувейт не визнає Держави Ізраїль, іноземці, які мають в своєму паспорті ізраїльські візи або відмітки про перетин ізраїльського кордону, отримують, як правило, відмову в оформленні кувейтських віз або наданні дозволу на в’їзд до Кувейту.


8 Яке покарання передбачене за порушення строків перебування в Кувейті?

За перевищення дозволеного строку перебування на території Кувейту передбачений штраф у розмірі від 2 до 10 кувейтських динарів (7-33 дол. США) за кожен додатковий день. У такому випадку виїзд з території країни дозволяється лише після завчасної сплати всієї суми нарахованого штрафу виключно в центральному офісі Міграційної служби Кувейту. Можливість сплати таких штрафів в аеропорту не передбачена.

Більше того, у разі виявлення будь-яких серйозних порушень правил перебування в Кувейті (у т.ч. суттєвого перевищення дозволеного строку перебування), іноземні громадяни, крім сплати вищезазначеного штрафу, підлягають невідкладному затриманню та депортації із забороною подальшого в’їзду до країни.

1 Який порядок витребування документів з України?

Клопотання щодо витребування документів з України подаються до закордонних дипломатичних установ України.

Процедура витребування передбачає заповнення відповідних анкет у 3-х примірниках, на кожний документ окремо. Відповіді на запитання в анкеті потрібно давати повні і точні.

Запит Посольства щодо витребування документів надсилається дипломатичними каналами до органу видачі відповідного документа.


2 Який розмір консульського збору за витребування документів?

За витребування документа стягується консульський збір у розмірі 6 кувейтських динарів (еквівалент 20 дол. США). У разі витребування легалізованого документа консульський збір становитиме 15 кувейтських динарів (50 дол. США). 


3 Яка процедура витребування документів з Кувейту?

Відповідно до існуючої в Кувейті практики, витребування документів, виданих компетентними органами Кувейту, здійснюється через дипломатичні представництва Кувейту за кордоном, за умови подання необхідних документів та сплати відповідних мит.

Для отримання більш детальної інформації рекомендуємо звернутися до Посольства Кувейту в Україні (адреса: м.Київ, вул. Оболонська набережна, 19; тел.: 044 391-51-60; електронна пошта: kuwait_embassy@ukr.net).

1 У мене народилася дитина в Кувейті. Чи можна отримати для неї українське свідоцтво про народження?

Відповідно до чинного порядку реєстрації актів цивільного стану в закордонних дипломатичних установах України, якщо реєстрація актів цивільного стану була проведена компетентними органами іноземної держави, про що свідчить відповідний документ, то повторна реєстрація в посольстві не провадиться.

В Кувейті діє вимога обов’язкової реєстрації місцевими органами всіх дітей, народжених на території країни. Для цього батькові дитини потрібно звернутися до Центрального управління реєстрації народжень та смертей Міністерство охорони здоров’я Кувейту з медичною довідкою про народження дитини, отриманою в місцевому госпіталі. Після завершення процедури реєстрації видається місцеве свідоцтво про народження дитини. Для визнання на території України цей документ має бути легалізований в Міністерстві закордонних справ Кувейту та Посольстві України в Державі Кувейт.


2 Чи можна зареєструвати в Посольстві шлюб з іноземним громадянином/громадянкою?

Ні. Реєстрація шлюбу в Посольстві здійснюється лише за умови, що обидва з майбутнього подружжя (і наречений, і наречена) є громадянами України. В інших випадках шлюб має укладатися в одному із спеціалізованих сімейних судів Кувейту.


3 Ми обидва громадяни України і хотіли б укласти шлюб в Посольстві. Які для цього необхідні документи та яка процедура?

Особи, які бажають зареєструвати шлюб в Посольстві, мають подати такі документи:

  • заяву встановленого зразка (заповнюється і підписується в консульському підрозділі);
  • дійсні паспорти для виїзду за кордон;
  • документ, що підтверджує проживання або перебування на території Кувейту (кувейтська civil ID-картка або в’їзна віза до Кувейту);

Особи, які раніше перебували у шлюбі, мають також подати документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу (свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтво про смерть другого з подружжя, рішення суду про розірвання шлюбу або визнання шлюбу недійсним тощо).

Консульський збір за державну реєстрацію шлюбу – 30 кувейтських динарів (еквівалент 100 дол. США).

Церемонія реєстрації шлюбу відбувається через 1 місяць з дати подання заяви.


4 Як можна укласти шлюб через уповноважені органи Кувейту?

Шлюб на території Кувейту укладається в сімейних судах шляхом підписання шлюбного контракту в присутності судді та двох свідків чоловічої статі.

Обов’язковою умовою реєстрації шлюбу в компетентних органах Кувейту є наявність хоча б в одного з наречених дозволу на проживання в Кувейті (civil ID).

Для отримання детальнішої інформації щодо порядку реєстрації шлюбу в Кувейті слід звертатися до адміністрації суду (the General Courts in the Palace of Justice, адреса: Kuwait City, Fahad Al Salem str.) або Міністерства юстиції Кувейту.

 (Office of the Public Notary, тел.: 2248-6444, адреса: Murgab area, Ministry of Justice, ground floor, block 15, room 25).


5 Чи можна отримати в Посольстві довідку про сімейний стан? Така довідка вимагається кувейтським судом для реєстрації шлюбу.

Видача довідок про сімейний стан чинним законодавством України не передбачена. У зв’язку з цим Посольство, як і більшість іноземних дипломатичних місій, акредитованих в Кувейті, замість зазначеного документа, може посвідчити Вашу заяву про відсутність перешкод для укладення шлюбу (“Free to Marry” affidavit).

Водночас, звертаємо Вашу увагу, що кувейтські державні органи часто відмовляють у прийнятті вищезазначених афідевітів та вимагають додаткові підтверджуючі документи (нотаріальну заяву про сімейний стан, оформлену і засвідчену в Україні, легалізований витяг з Державного реєстру актів цивільного стану про підтвердження дошлюбного прізвища тощо).


6 В яких випадках Посольство може зареєструвати розірвання шлюбу?

Посольство має право реєструвати розірвання шлюбу між громадянами України, якщо хоча б один із них постійно проживає за кордоном, тобто оформив у встановленому порядку дозвіл уповноважених органів України на постійне проживання за кордоном.

Іншим категоріям громадян з питань розлучення потрібно звертатися до органів РАЦС України, українського або кувейтського суду.


7 Чи можна змінити ім’я або прізвище через Посольство?

Закордонні дипломатичні установи України провадять реєстрацію зміни імені виключно для громадян України, які постійно проживають за кордоном, тобто оформили дозвіл уповноважених органів України на постійне проживання за кордоном.

1 Чи можна оформити довіреність та отримати інші нотаріальні послуги дистанційно?

Ні. Обов’язковою умовою для вчинення нотаріальних дій є особиста присутність заявника, тобто особи, чий підпис на довіреності або заяві засвідчується у нотаріальному порядку консульською посадовою особою.


2 Чи потрібно робити попередній запис на вчинення нотаріальної дії?

З метою заощадження Вашого часу та забезпечення видачі довіреності/засвідчення заяви у день звернення до Посольства, рекомендуємо попередньо (за декілька днів до дати відвідання дипустанови) надіслати необхідні дані та копії документів на електронну адресу: consul_kw@mfa.gov.ua (тему відповідного електронного повідомлення слід зазначати за таким зразком – «Довіреність_прізвище» або «Заява_прізвище», в залежності від типу нотаріальної дії).


3 Хто має право оформити довіреність в Посольстві?

Посольство посвідчує довіреності громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, документованим посвідками на тимчасове або постійне проживання в Україні, а також іншим іноземцям та особам без громадянства, які володіють українською мовою в обсязі, достатньому для розуміння тексту довіреності.

Інші категорії осіб для оформлення довіреностей мають звертатися до місцевих нотаріусів.

Звертаємо увагу, що довіреності, посвідчені кувейтськими нотаріусами, для подальшого використання на території України мають бути легалізовані Міністерством закордонних справ Кувейту та Посольством України в Державі Кувейт.


4 Які документи потрібно подати для оформлення довіреності?

Для посвідчення довіреності в консульському підрозділі Посольства при собі потрібно мати:

  • 1. паспортний документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, посвідку на тимчасове/постійне проживання в Україні або іноземний паспорт (в залежності від категорії заявників) та копію їх сторінки з особистими даними;
  • 2. при посвідченні довіреностей майнового характеру – копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
  • 3. при посвідченні довіреностей майнового характеру на дітей, батьків, другого з подружжя – оригінали та копії документи, які підтверджують родинні стосунки (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження тощо);
    • 4. копії паспорта громадянина України (внутрішнього паспорта) та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера особи, на ім’я якої оформляється довіреність (у якості альтернативного варіанта допускається надання консулу у довільній формі відомостей щодо персональних та паспортних даних, а також адреси реєстрації в Україні довіреної особи).
  • Рекомендуємо також у разі звернення за посвідченням довіреностей щодо продажу майна мати при собі копії правовстановлюючих документів (Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, технічний паспорт на авто тощо).


5 Чи можна оформити в Посольстві довіреність для використання в іншій країні?

Посольство посвідчує довіреності виключно для використання на території України або представництва інтересів довірителя в закордонних дипломатичних установах України.

Довіреності щодо Вашого представництва в третіх країнах Ви можете оформити у місцевих нотаріусів.


6 Скільки коштує оформлення довіреності?

Консульський збір за посвідчення довіреності складає 9 або 18 кувейтських динарів (30 або 60 дол. США в еквіваленті), залежно від предмету довіреності. Також, при посвідчення довіреностей майнового характеру враховується, ким довірена особа доводиться особі, яка видає довіреність.

Якщо довірена особа є дитиною, другим з подружжя, батьком чи матір’ю довірителя і спорідненість доведена шляхом пред’явлення відповідних підтверджуючих документів, застосовується пільговий тариф.

Деталі щодо ставок консульського збору за посвідчення довіреностей Ви можете дізнатися на веб-сторінці Посольства за таким посиланням: https://kuwait.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/1659-consular-charges (розділ «Нотаріальні дії»). 


7 Я працюю за контрактом в Кувейті. Моя дружина і діти проживають в Україні та планують приїхати до мене в гості. Чи потрібна моя згода на виїзд дітей з України? Які для цього потрібні документи?

Відповідно до чинного українського законодавства, для виїзду з України дітей, які не досягли 16-річного віку, вимагається відповідна нотаріально засвідчена згода того з батьків, який є громадянином України та буде відсутній в пункті пропуску через державний кордон України в день виїзду.

У разі постійного проживання або тимчасового перебування особи за межами України така згода може бути оформлена у відповідній закордонній дипломатичній установі України.

Документи, необхідні для оформлення вищезазначеної згоди:

-           паспорт для виїзду за кордон заявника;

-           свідоцтво про народження дитини (або його копія);

-           копія паспорта для виїзду за кордон дитини;

-           копія паспорта для виїзду за кордон супроводжуючої особи.


8 Мій чоловік є іноземцем. Чи потрібен його дозвіл на виїзд дітей з України?

Ні. Відповідно до частини 2 пункту 4 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою КМУ від 27.01.1995 р. № 57, виїзд з України громадян, які не досягли 16-річного віку в супроводі одного з батьків здійснюється без нотаріально засвідченої згоди другого з батьків, якщо він/вона є іноземцем або особою без громадянства, що підтверджується відповідним записом у свідоцтві про народження дитини.


9 У мене помер родич в Україні? Які мої дії для оформлення спадщини?

Якщо після смерті родичів в Україні залишилася спадщина, і Ви належите до кола спадкоємців, потрібно упродовж 6 місяців з дати відкриття спадщини подати до органу нотаріату за місцем відкриття спадщини заяву про прийняття спадщини. У разі неможливості виїзду до України для подання необхідних документів особисто, така заява має бути нотаріально засвідчена консулом. Крім того, в Посольстві потрібно посвідчити довіреність для представництва Ваших інтересів з питань оформлення спадкових прав.


10 Які документи потрібні для оформлення заяви про сімейний стан?

Для оформлення нотаріальної заяви про відсутність перешкод для укладення шлюбу подаються:

  •  - паспорт для виїзду за кордон (+ копія першої сторінки);
  •  - свідоцтво про народження (оригінал або копія);
  • - свідоцтво про розірвання шлюбу/рішення суду про розірвання шлюбу – у разі, якщо Ви були раніше одружені.


11 Чи можна оформити в Посольстві запрошення іноземця в Україну, яке вимагається для оформлення української візи?

Так. Для цього потрібно в приміщенні консульського підрозділу Посольства заповнити відповідну заяву про вчинення нотаріальної дії та мати з собою паспорт для виїзду за кордон, копію паспорта громадянина України у формі книжечки (1, 2 та 11 сторінки) або у формі картки (+ довідку про реєстрацію місця проживання в Україні), а також паспортний документ запрошуваної особи.


12 Скільки коштує засвідчення нотаріальної заяви?

Консульський збір за засвідчення вірності підпису на заяві становить 6 кувейтських динарів (еквівалент 20 дол. США). 


13 Чи може Посольство зробити та засвідчити переклад українських документів?

Посольство не здійснює переклад документів на арабську мову. Більше того, в Кувейті відсутні перекладацькі бюро, що мали б ліцензію на здійснення перекладу з/на українську мову.

Ми можемо засвідчити переклад з української мови на англійську мову лише належним чином легалізованих документів, а також довідок, виданих Посольством України в Державі Кувейт.

1 Для чого потрібен консульський  облік в Посольстві?

Консульський облік полягає в добровільній реєстрації в закордонній дипломатичній установі України громадянина України, який постійно проживає або тимчасово перебуває за кордоном.

Постановка на консульський облік допомагає громадянину своєчасно отримати повноцінну консульську допомогу як юридичну, так і фактичну при виникненні будь-яких непередбачуваних обставин. Реєстраційні дані, зокрема, надають можливість консулу оповістити/розшукати українських громадян  (або його рідних в Україні) у випадках виникнення «форс-мажорних обставин»: стихійне лихо, нещасний випадок, смерть тощо. Крім того, реєстрація в Посольстві сприяє реалізації виборчих прав громадян України: списки виборців на закордонних виборчих дільницях формуються здебільшого на підстав даних консульського обліку.


2 Який порядок постановки на консульський облік?

Для взяття на консульський облік до Посольства подаються такі документи:

  • 1. заява встановленого зразка;
  • 2. одна фотокартка розміром 10х15 см. (фон – білий або світло-сірий);
  • 3. паспорт громадянина України для виїзду за кордон (+ копія першої сторінки);
  • 4. копія паспорта громадянина України у формі книжечки (1, 2 та 11 сторінок) або довідки про реєстрацію місця проживання;
  • 5. копія свідоцтва про народження;
  • 6. копія дозволу на проживання в Кувейті (civil ID);
    • 7. копія паспортного документа законного представника – у разі подання заяви про взяття на консульський облік особи, яка не досягла 16-річного віку.
  • Заява та інші документи для прийняття на консульський облік можуть бути подані під час особистого прийому або дистанційно – засобами поштового зв’язку. Документи для взяття на консульський облік особи, яка не досягла 16-річного віку, подаються одним з її законних представників.

    Строк розгляду заяв про взяття на консульський облік становить до 5 робочих днів з дня отримання необхідних документів.


3 На який строк громадяни України приймаються на консульський облік?

Строк перебування на постійному консульському обліку (для осіб, які оформили дозволи уповноважених органів України на постійне проживання за кордоном) необмежений.

Особа, яка перебуває на постійному консульському обліку, зобов’язана кожні 10 років звертатися до Посольства для актуалізації даних про себе.

На тимчасовий консульський облік громадяни України приймаються, зазвичай, строком на 1 рік. Зазначений строк може бути збільшений відповідно до строку дії дозволу на проживання в Кувейті, але не може перевищувати 5 років.


4 Скільки коштує стати на консульський облік в Посольстві?

За взяття на консульський облік стягується консульський збір у розмірі 6 кувейтських динарів (еквівалент 20 дол. США).

При цьому взяття на консульський облік дітей віком до 16 років здійснюється безкоштовно. 


5 Чи передбачена можливість пролонгації консульського обліку?

Ні. Після завершення строку перебування на тимчасовому консульському обліку громадяни України мають повторно звернутися до Посольства щодо взяття їх на консульський облік на новий період (з поданням всіх необхідних документів та сплатою консульського збору).


1 Де можна подати клопотання про залишення на постійне проживання за кордоном?

Дозвіл на виїзд на постійне місце проживання за кордон можна отримати у відповідному територіальному органі Державної міграційної служби України за місцем реєстрації.

Клопотання громадян України, які тимчасово перебувають за кордоном, щодо залишення на постійне проживання подаються до закордонних дипломатичних представництв та консульських установ України.


2 Який порядок оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном?

Громадяни України, які виїхали за кордон тимчасово та досягли 16-річного віку, для оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном подають до закордонної дипломатичної установи України такі документи:

  • 1. заповнену і підписану заяву встановленого зразка;
  • 2. паспорт громадянина України для виїзду за кордон (+ копія першої сторінки);
  • 3. кольорову фотокартку розміром 3,5х4,5 см;
  • 4. копію паспорта громадянина України;
  • 5. копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера).

У разі оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном разом з дітьми, які не досягли 16-річного віку, додатково подаються:

  • 1. свідоцтво про народження кожної дитини та його копія;
  • 2. паспорт громадянина України/паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для дітей віком від 14 до 16 років) або довідка про реєстрацію дитини громадянином України;
  • 3. нотаріально засвідчена згода одного з батьків, який залишається в Україні, про залишення на постійне проживання за кордоном дитини (або свідоцтво про смерть чи рішення суду про позбавлення батьківських прав, про визнання особи обмежено дієздатною, або недієздатною, або безвісно відсутньою, про оголошення її померлою тощо);
  • 4. нотаріально засвідчена заява про згоду дитини віком від 14 до 16 років на оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Увага! Документи, видані державними органами іноземних країн, подаються легалізованими разом із засвідченим у встановленому порядку перекладом на українську мову.


3 Які документи підтверджують зняття з реєстраційного обліку в Україні?

Підтвердженням зняття з реєстрації місця проживання в України, необхідним для завершення процедури оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, є один з таких документів:

  • паспорт громадянина України у формі книжечки зі штампом про зняття з реєстрації місця проживання;
  • довідка про зняття з реєстрації місця проживання, видана відповідним органом реєстрації (міською, селищною або сільською радою);
  • довідка відповідного органу реєстрації (міської, селищної або сільської ради) про те, що дитина не значиться зареєстрованою за місцем реєстрації батьків або одного з них, який є громадянином України, за умови, що інший є іноземцем або особою без громадянства (для осіб, які не досягли 16-річного віку та не обліковувалися як зареєстровані в Україні).

Зазначені документи мають бути подані до Посольства упродовж 6 місяців з дати отримання повідомлення щодо прийняття Посольством рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном та необхідності зняття з реєстрації місця проживання в Україні.


4 Скільки часу займає процедура оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном?

Загальний строк розгляду клопотань про залишення на постійне проживання за кордоном (до моменту прийняття рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном) не перевищує 3 місяців.

Упродовж 6 місяців після отримання повідомлення про задоволення його клопотання заявник має подати підтвердження щодо зняття з реєстрації місця проживання в Україні для остаточного завершення цієї процедури.

1 Для чого потрібно легалізовувати іноземні документи?

Документи, видані компетентними органами Кувейту, визнаються дійсними на території України лише за умови їх консульської легалізації.


2 Що потрібно мати для подачі документа на легалізацію?

Для вчинення консульської легалізації фізичні особи подають відповідну заяву, документ, який потрібно легалізувати, та документ, що посвідчує особу заявника. Юридичні особи для легалізації належних їм документів подають відповідний лист-звернення на офіційному бланку установи, в якому зазначаються: перелік документів, що подаються на легалізацію, мета, з якою вони легалізуються, відомості про уповноважену особу. 


3 Чи обов’язковою є присутність особи, на ім’я якої видано документ, для подання цього документа на легалізацію?

Особиста присутність власника документа не є обов’язковою. Але в такому разі подається довіреність від його імені, що підтверджує відповідні повноваження представника.


4 Який розмір консульського збору за легалізацію документів?

Консульський збір за легалізацію одного документа, виданого фізичній особі, - 15 кувейтських динарів (50 дол. США), документа юридичної особи – 30 кувейтських динарів (100 дол. США).


5 Який термін розгляду документів для легалізації?

До трьох робочих днів. За клопотанням заявника та у разі наявності такої можливості, легалізація може вчинятися у терміновому порядку (в день подання заяви та необхідних документів).

За легалізацію документа у терміновому порядку консульських збір стягується у подвійному розмірі.


6 Які документи не підлягають легалізації?

Посольство не легалізує оригінали та копії паспортних документів, посвідчень особи, посвідчень водія, свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, нормативно-правові акти та роз’яснення щодо їх застосування, документи комерційного характеру, трудові контракти.


7 Який порядок легалізації документів, виданих на території Кувейту?

Документи, видані уповноваженими органами Кувейту, перед консульською легалізацією в Посольстві мають бути попередньо засвідчені Консульським управлінням Міністерства закордонних справ Кувейту.

УВАГА! Копії та переклади документів приймаються на легалізацію лише за умови попередньої легалізації оригіналів цих документів. 


8 Чи можна засвідчити в Посольстві українські документи?

Консульська легалізація будь-якого офіційного документа, виданого уповноваженими органами України (у т.ч. дипломів, свідоцтв про народження/шлюб/розірвання шлюбу, довідок тощо), можлива лише за умови його попередньої легалізації Департаментом консульської служби МЗС України.

1 У нас на території Кувейту народилася дитина і ми хочемо оформити їй громадянство України. Які наші дії?

Для того, щоб оформити набуття Вашою дитиною громадянства України, необхідно підготувати і надати такі документи:

  • 1. заяву встановленого зразка;
  • 2. свідоцтво про народження дитини, засвідчене Міністерством закордонних справ Кувейту;
  • 3. паспорт для виїзду за кордон того з батьків, хто є громадянином України.

З огляду на вимоги законодавства та відсутність в Кувейті офіційних перекладачів з/на українську мову, Посольство робить переклад свідоцтва про народження та засвідчує його вірність.

На підтвердження реєстрації дитини громадянином України видається відповідна довідка (довідка про реєстрацію особи громадянином України).

Консульський збір за оформлення набуття громадянства України за народженням не стягується.


2 У мене народилася дитина від шлюбу з громадянином Кувейту. Дитина має кувейтський паспорт. Чи можу я оформити для неї українську візу?

Ні. Відповідно до частини 1 статті 7 Закону «Про громадянство України», особа, батьки або один з батьків якої на момент її народження були громадянами України, є громадянином України з моменту народження. Тобто, Ваша дитина автоматично набула громадянство України за народженням.

Згідно  з пунктом 1 статті 2 згаданого Закону, якщо громадянин України набув громадянство (підданство) іншої держави або держав, то у правових відносинах з Україною він визнається лише громадянином України.

В’їзд в Україну та виїзд з України громадян України здійснюється виключно на підставі дійсних паспортних документів громадян України.

З огляду на вищевикладене, Посольство не може прийняти до розгляду клопотання щодо оформлення Вашій дитини візи для в’їзду в Україну.


3 Який існує вихід з цієї ситуації? Як я можу поїхати зі своєю дитиною в Україну?

Рекомендуємо Вам два можливі варіанти вирішення ситуації, що склалася:

  • оформити дитині український паспортний документ (паспорт для виїзду за кордон);

або

  • подати клопотання про вихід дитини з громадянства України у встановленому законодавством порядку.

Після завершення процедури припинення громадянства України Посольство отримає правові підстави для видачі Вашій дитини візи для в’їзду в Україну в кувейтський паспорт.


4 Які обов’язкові умови для виходу з громадянства?

Вийти з громадянства України може громадянин України, який постійно проживає за кордоном, тобто отримав дозвіл уповноважених органів України на постійне проживання за кордоном (в паспорті громадянина України для виїзду за кордон є штамп «Постійне проживання»), та отримав іноземне громадянство або гарантію щодо його набуття у разі припинення громадянства України.

Вихід із громадянства України не допускається, якщо особі в Україні повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення або стосовно якої в Україні є обвинувальний вирок суду, що набрав законної сили і підлягає виконанню.


5 Які документи потрібні для оформлення виходу з громадянства України?

Для оформлення виходу з громадянства України необхідно особисто подати до Посольства наступні документи:

  • 1. Заяву про вихід з громадянства Україну встановленого зразка (в чотирьох примірниках).
  • 2. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон (та копії всіх його сторінок) або інший документ, що підтверджує належність до громадянства України.
  • 3. Чотири фотокартки розміром 3,5х4,5 см;
  • 4. Документ, що підтверджує постійне проживання за кордоном (відмітка в паспорті «Постійне проживання в Кувейті» або довідка про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном).
  • 5. Один з таких документів:
  •  - паспорт громадянина Кувейту, виданий на ім’я заявника;
  •  - довідка МВС Кувейту про задоволення клопотання щодо отримання громадянства Кувейту та необхідність припинення попереднього громадянства.

У разі подання клопотання щодо виходу з громадянства України дитини, додатково надаються:

  •  - свідоцтво про народження дитини;
  •  - паспортний документ законного представника;
  •  - заява дитини віком від 14 до 18 років про згоду на вихід з громадянства України (в чотирьох примірниках).

Всі документи, видані уповноваженими органами іноземних держав, подаються легалізованими та разом із нотаріально засвідченим перекладом українською мовою.


6 Скільки триває процедура виходу з громадянства України?

Термін розгляду клопотань щодо виходу з громадянства України складає 1 рік.

1 Що робити у разі невиконання роботодавцем своїх зобов’язань за контрактом (невиплата заробітної плати, неналежні умови праці, образливе поводження тощо)?

У разі виникнення конфліктів на роботі або недобросовісного виконання роботодавцем контрактних зобов’язань, Ви маєте право подати відповідну скаргу до територіального відділення Державної адміністрації Кувейту з питань робочої сили (т.зв. «labour office» або «шуун») за місцем офіційної реєстрації компанії-роботодавця. Зазначений орган здійснює нагляд за дотриманням трудового законодавства Кувейту та займається розглядом і вирішенням трудових спорів. 

У скарзі необхідно зазначити Ваші претензії (невиконання умов контракту, вилучення паспорта, порушення інших Ваших прав і свобод тощо).

Звертаємо увагу, що після офіційної реєстрації такої скарги Ваш трудовий контракт «заморожується», тобто компанія-роботодавець позбавляється права припинити дію контракту в односторонньому порядку, звільнити Вас, припинити виплату заробітної плати, позбавити житла, транспортного забезпечення та соціального пакету, передбаченого положеннями контракту. З іншого боку, на час розгляду справи наполегливо рекомендується виконувати всі свої обов’язки за контрактом, не порушувати трудової та виконавської дисципліни, не конфліктувати з представниками компанії-роботодавця, не реагувати на можливі провокації, оскільки це може бути використано проти Вас.

Після прийняття до розгляду скарги, службові особи labour office викликають уповноважених представників компанії-роботодавця для з’ясування обставин справи та пошуку шляхів вирішення проблеми. Якщо роботодавець задовольняє викладені у скарзі вимоги, справа анулюється. У разі неможливості досягнення мирової угоди або ігнорування роботодавцями рекомендацій територіальних управлінь праці, справа передається до суду, який виносить остаточне рішення. З огляду на специфіку функціонування кувейтських судових органів, розгляд таких справ, зазвичай, триває від 6 місяців до 1 року.

Як свідчить попередній досвід Посольства України в Державі Кувейт, більшість подібних справ вирішується на користь працівників, але Вам для цього потрібно заручитися кваліфікованою допомогою місцевих адвокатів.


2 Роботодавець вже декілька місяців не повертає паспорт. Чи це законно?

В Кувейті досить поширена практика вилучення роботодавцем паспортних документів працівників під приводом оформлення місцевих дозволів на проживання.

Тому при передачі паспорта уповноваженим співробітникам компанії («мандубам») вимагайте надання відповідної розписки, де має бути зазначено причину і термін тимчасового вилучення паспортного документа. При цьому звертаємо увагу, що процес оформлення дозволу на проживання в Кувейті та місцевої civil ID, зазвичай, триває два-три тижні. 

Якщо вилучений у Вас паспорт не повертається компанією-роботодавцем упродовж тривалого часу та за відсутності обґрунтованих підстав, це вважається грубим порушенням кувейтського законодавства.

У такому разі рекомендується зустрітися безпосередньо з керівником компанії-роботодавця та попросити повернути паспорт з огляду на те, що він є власністю України та його утримання порушує Ваші права, згідно з місцевим законодавством.

Якщо Ваші вимоги з повернення паспорта не виконуються роботодавцем,

рекомендуємо звертатися з відповідною скаргою до територіального підрозділу Державної адміністрації Кувейту з питань робочої сили (т.зв. «labour office» або «шуун») за місцем офіційної реєстрації компанії-роботодавця або до поліцейського відділку за місцем роботи, а також інформувати про зазначену ситуацію Посольство України в Державі Кувейт.


3 Я хочу звільнитися до закінчення випробувального терміну. Але роботодавець наполягає на відшкодуванні всіх витрат, пов’язаних з моїм працевлаштуванням. Що робити?

Відповідно до трудового законодавства Кувейту, у разі найму іноземного працівника місцева компанія має відшкодувати йому вартість в’їзної візи до Кувейту та придбати авіаквиток. Після укладення трудового контракту на роботодавців покладається повна відповідальність за перебування іноземних працівників на території Кувейту (в частині забезпечення житлом, належними умовами праці, полісами обов’язкового медичного страхування, вчасного оформлення відповідних дозволів на проживання тощо).

Упродовж випробувального терміну будь-яка сторона має право припинити дію трудового договору.

Відтак, будь-які фінансові претензії роботодавця у разі звільнення працівника за власним бажанням до закінчення випробувального терміну є неправомірними.

У разі наполягання роботодавця на відшкодуванні його витрат, радимо невідкладно звертатися до територіального підрозділу Державної адміністрації Кувейту з питань робочої сили (т.зв. «labour office» або «шуун») за місцем офіційної реєстрації компанії-роботодавця.


4 Я став жертвою злочинних дій під час перебування в Кувейті. Які мої дії?

Необхідно невідкладно звернутися до представників місцевих правоохоронних органів, а також повідомити про це Посольство України в Державі Кувейт.

Консульська посадова особа зможе надати Вам допомогу у вирішенні питань Вашої взаємодії з представниками поліції, простежить за дотриманням ними Ваших прав. Офіційне розслідування може зайняти багато часу, а відтак – Вам необхідно буде самостійно подбати про юридичне представництво у Вашій справі із залученням послуг місцевих адвокатів. Посольство не може бути Вашим представником під час досудового розслідування та під час судового процесу.

У випадку, якщо Ви залишилися без засобів до існування внаслідок злочинних дій третіх осіб, нещасних випадків або аварій, якщо Ви стали жертвою торгівлі людьми, керівник закордонної дипломатичної установи України може прийняти рішення про надання Вам матеріальної допомоги у розмірі, що не перевищує двократної суми добових витрат, встановлених Кабінетом Міністрів України (така допомога надається не більше одного разу на місяць).

Для цього Вам потрібно звернутися з письмовою заявою особисто або через Ваших законних представників до Посольства. До заяви необхідно додати документи, видані компетентними органами Кувейту, що підтверджують факти, викладені у заяві (протоколи, довідки з поліції тощо).

Вищезазначена допомога надається тільки у разі підтвердження громадянства України. Для прискорення отримання такого підтвердження рекомендуємо мати при собі, залишити рідним в Україні чи зберегти іншим чином (наприклад – на віддаленому інтернет-сервері) копії паспортів громадянина України, громадянина України для виїзду за кордон або інших документів, що підтверджують громадянство України.

Для повернення в Україну Вам буде оформлено, після завершення відповідної перевірки, посвідчення особи на повернення в Україну.


5 Що робити у разі затримання на території Кувейту?

Вимагайте, щоб про факт Вашого затримання поліція невідкладно повідомила Посольство (відповідно до Віденської конвенції про консульські зносини 1963 р.).

Наполегливо рекомендується поводитися з представниками правоохоронних органів спокійно, ввічливо, не чинити опору та уникати дій, що можуть бути розцінені як провокативні.

Не підписуйте жодних документів, зміст яких Вам незрозумілий або складений мовою, якою Ви не володієте.

Дії консула у випадку затримання/арешту громадян України на території його консульського округу:

  • відвідати затриманого/заарештованого з метою перевірки умов утримання та з’ясування причин затримання/арешту;
  • вжити заходів для забезпечення користування затриманим/заарештованим  громадянином України всіма правами, передбаченими чинним законодавством Кувейту для такої категорії осіб;
  • сповістити рідних громадянина України про його затримання/арешт;
  • надати на прохання затриманого/заарештованого або його родичів контакти місцевих адвокатів;
  • забезпечити передачу коштів або речей арештованому громадянину України (тільки у разі наявності відповідного дозволу керівництва пенітенціарного закладу);    
  • направляти до керівництва пенітенціарного закладу обґрунтовані скарги щодо надання неякісної медичної допомоги чи можливої дискримінації утримуваних громадян України.


6 Чоловік часто застосовує до мене фізичну силу та утримує мій паспорт. Чим Посольство може допомоги?

У разі домашнього насильства або будь-якого прояву агресії з боку Вашого чоловіка, вилучення ним паспортних документів, рекомендуємо зафіксувати сліди побоїв в найближчій лікарні та звернутися до районного відділення кувейтської поліції за місцем проживання. Поліція може зобов’язати Вашого чоловіка повернути Вам паспорт та не чинити перешкод для Вашого повернення в Україну.

Якщо випадки домашнього насильства носять регулярний і системний характер, а Ви не хочете або не можете залишити територію Кувейту, слід заручитися кваліфікованою юридичною допомогою. Посольство може надати контакти місцевих адвокатів, які спеціалізуються на сімейному праві.


7 Я маю намір розлучитися зі своїм чоловіком – громадянином Кувейту. Але він відмовляється відпускати дітей. Чи може Посольство забезпечити повернення в Україну моїх дітей, які є громадянами України? 

Відповідно до чинного законодавства Кувейту, будь-яка дитина, батьком якої є громадянин Кувейту, автоматично набуває кувейтського громадянства та визнається кувейтськими державними органами виключно підданим Кувейту.

До досягнення повноліття діти можуть виїхати за межі Кувейту виключно за письмовим дозволом свого батька.

У разі виникнення конфліктної ситуації в родині або розірвання шлюбу між громадянкою України та підданим Кувейту, виїзд дітей від таких змішаних шлюбів з території Кувейту без дозволу батька є практично неможливим.

Єдиним шляхом залишається вирішення проблеми у судовому порядку або досягнення компромісної угоди з батьком дітей.


8 Чи може Посольство допомогти у розшуку громадянина України, з яким втрачено зв’язок?

Для розшуку громадян України, які зникли безвісти за кордоном, потрібно звернутися із заявою до органів Національної поліції України за місцем проживання, які мають ініціювати проведення розшуку в іноземних державах.

Закордонна дипломатична установа України, в свою чергу, може перевірити зниклого громадянина за базою даних консульського обліку, а також звернутися до місцевих правоохоронних/міграційних органів щодо наявності будь-якої інформації про нього.

Звертаємо також увагу, що допомогу з розшуку та відновлення родинних зв’язків, втрачених внаслідок збройних конфліктів, стихійного лиха, техногенних катастроф, сучасних міграційних процесів, інших екстремальних ситуацій  громадянам України безкоштовно надає Служба розшуку Товариства Червоного Хреста України (адреса: 01004, Київ, вул. Пушкінська, 30; тел.: (044) 235-01-57, e-mail: national@redcross.org.ua.


9 Що робити у разі отримання травм або важкого захворювання під час перебування на території Кувейту?

Видатки за надання медичної допомоги може покрити страхова компанія. Законодавство України не передбачає можливості відшкодування за рахунок коштів державного бюджету витрат, пов’язаних з лікуванням громадян України під час їх перебування за кордоном. У разі відсутності договору страхування, всі зазначені витрати оплачуватимуться постраждалим (важкохворим) особисто або його родиною.

Тому перед від’їздом за кордон рекомендується застрахуватися для відшкодування вартості можливих медичних послуг.

У випадку госпіталізації, окрім дій, передбачених укладеним Вами договором про страхування, необхідно, за бажанням та за першої можливості, повідомити про госпіталізацію (особисто, через працівників госпіталю, рідних і знайомих) Посольство України в Кувейті. Консульська посадова особа зможе надати Вам допомогу у взаємодії з вашим страховиком (його агентом в країні перебування), адміністрацією медичного закладу, представниками компетентних органів Кувейту, якщо Ваша травма стала наслідком дій чи бездіяльності інших осіб, та надасть Вам сприяння в отриманні компенсацій, якщо вони передбачені місцевим законодавством.

1 Як діяти у разі виникнення надзвичайної ситуації?

У разі виникнення надзвичайної ситуації, яка загрожує Вашому життю і здоров’ю під час перебування за кордоном (збройні конфлікти, стихійні лиха, загострення епідеміологічної або безпекової ситуації тощо), необхідно зберігати спокій, виявляти підвищену пильність та обережність, виконувати всі вказівки і вимоги державних органів країни перебування, які здійснюють реагування на надзвичайну ситуацію (зокрема – визначають безпечні шляхи виїзду з уражених районів, місця збору постраждалих, встановлюють правила поведінки у цих місцях, регулюють отримання допомоги тощо).

У разі запровадження обмежувальних карантинних заходів наполегливо рекомендується скористатися будь-якою наявною можливістю виїхати з країни або зони ризику, не чекаючи на припинення транспортного сполучення та закриття кордонів.

Кожна дипломатична установа України за кордоном має визначені телефони "гарячих ліній" для зв’язку з установою у випадку виникнення загрози життю і здоров’ю громадян України, які перебувають у межах її відповідальності. У випадку неможливості встановлення зв’язку за цими номерами громадянам (або їх рідним чи близьким) необхідно звернутися на "гарячу лінію" МЗС:+38 044 238-16-57 (функціонує цілодобово).

Працівник консульської служби надасть Вам необхідну допомогу у здійсненні евакуації із зони лиха (координація та контроль за включенням вас до евакуаційних списків у разі організованої евакуації компетентними органами іноземної країни, надання допомоги у бронюванні та придбанні квитків для повернення в Україну), документуванні посвідченням особи на повернення в Україну у разі втрати документів, здійсненні зв’язку з місцевими органами влади у випадку необхідності.


2 Яких порад слід дотримуватися під час перебування за кордоном для того, щоб отримати допомогу у випадку надзвичайних подій?

Дотримання декількох простих порад дозволить нашим закордонним дипломатичним установам встановити з Вами зв’язок та оперативно надати необхідну допомогу у разі виникнення надзвичайної ситуації:

  • перед виїздом з України занотувати номер «гарячої лінії» посольства/консульства України в країні, до якої Ви прямуєте, та завжди мати їх напоготові;
  • зареєструватися на онлайн-сервісі добровільної реєстрації українських громадян при подорожах за кордон «ДРУГ» (https://friend.mfa.gov.ua). У разі виникнення надзвичайної ситуації в країні, до якої Ви зареєструвалися, система надсилає відповідне повідомлення на зазначені при реєстрації номер телефону або електронну адресу, з рекомендаціями щодо подальших дій, у тому числі під час проведення евакуаційних заходів;
  • мати при собі, залишити рідним в Україні чи зберегти іншим чином (наприклад – на віддаленому інтернет-сервері) копії паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
  • постійно слідкувати за повідомленнями щодо ситуації в країні перебування та відповідними рекомендаціями на веб-сторінці Посольства України, його офіційних акаунтах в соціальних мережах (Facebook, Twitter тощо).

1 Які умови для голосування на виборах за межами України?

Громадянин України, який проживає або перебуває в період підготовки та проведення виборів за межами України, реалізує своє право голосу на виборах на загальних підставах, незалежно від правових підстав перебування на території іноземної держави, а також перебування чи неперебування на консульському обліку в закордонній дипломатичній установі України.

Для того, щоб виборцю реалізувати своє право голосу за межами України, необхідно:

- бути включеним до списку виборців на закордонній виборчій дільниці, яка знаходиться на території відповідної іноземної держави;

- особисто прибути на відповідну закордонну виборчу дільницю в день голосування;

- мати при собі документ, що підтверджує громадянство України та є підставою для отримання виборчого бюлетеня на закордонній виборчій дільниці (паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний паспорт України, службовий паспорт України).

Звертаємо увагу, що на закордонних виборчих дільницях місцеві вибори не проводяться.


2 Які існують механізми голосування українців за кордоном?

Як в Україні, так і за її межами, кожний виборець голосує на виборах особисто. Голосування за інших осіб чи передача виборцем права голосу будь-якій іншій особі забороняється.


3 Хто включається до списку виборців на закордонній виборчій дільниці?

До списку виборців на закордонній виборчій дільниці включаються громадяни України, яким виповнилося або на день голосування виповниться вісімнадцять років та які за своєю виборчою адресою, згідно з даними Державного реєстру виборців, відносяться до цієї закордонної виборчої дільниці.

Відомості про виборців, які проживають або перебувають за межами України, для поновлення персональних даних Державного реєстру виборців подаються закордонними дипломатичними установами на щомісячній основі на підставі даних консульського обліку.


4 Який порядок включення до списку виборців на закордонній виборчій дільниці виборця?

Для включення до списку виборців на закордонній виборчій дільниці громадяни України, які постійно або тимчасово проживають за її межами, можуть:

1) у будь який зручний для себе час (у тому числі й під час виборчого процесу):

  • особисто подати до закордонної дипломатичної установи України заяву про включення до Державного реєстру виборців або зміну виборчої адреси (якщо його вже включено до Державного реєстру виборців);
  • звернутися особисто або надіслати документи поштою до відповідної закордонної дипломатичної установи України для постановки на консульський облік;

2) безпосередньо під час виборчого процесу:

  • особисто подати у встановлені законодавством строки (не пізніш як за п’ять днів до дня голосування) до відповідної дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці заяву щодо неправильностей, у т.ч. невключення, у попередньому списку виборців;
  • особисто подати у встановлені законодавством строки (не пізніш як за п’ять днів до дня голосування) до органу ведення Державного реєстру виборців за своєю виборчою адресою в Україні або до відділу ведення та адміністрування Державного реєстру виборців Міністерства закордонних справ України заяву про тимчасову зміну місця голосування без зміни виборчої адреси. Такий шлях включення до списку виборців на закордонній виборчій дільниці рекомендується у разі, якщо громадянин України перебуватиме на території іншої іноземної держави нетривалий період.
  • Увага! Заяви про тимчасову зміну місця голосування виборця без зміни виборчої адреси закордонними дипломатичними установами України або дільничними виборчими комісіями закордонних виборчих дільниць не приймаються.


5 Чи можна включитися до списку виборців в день голосування?

Ні. Законами України «Про вибори Президента України» та «Про вибори народних депутатів України» не передбачено можливості включення дільничною виборчою комісією закордонної виборчої дільниці громадян України до списку виборців у день голосування.

1 Як можна звернутися до Посольства за консультацією?

Громадяни України мають право звертатися до закордонних дипломатичних установ України як у письмовій формі, так і усно. Зокрема, консультації з консульсько-правових питань можуть надаватися під час консульського прийому громадян, у телефонному режимі (кожного робочого дня, з 14:00 до 16:30) та засобами електронної пошти (звернення приймаються на електронні адреси: emb_kw@mfa.gov.ua та consul_kw@mfa..gov.ua).


2 Які вимоги до оформлення електронного звернення?

Звернення громадян, надіслані електронною поштою, мають відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян». Зокрема, у зверненні обов’язково має бути зазначена така інформація:

  • прізвище, ім’я, по батькові заявника;
  • паспортні дані;
  • контактні дані та адреса проживання в країні перебування;
  • чітко сформульовані запитання.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через 10 днів від дня його надходження. 


3 Упродовж якого часу розглядаються звернення громадян?

Звернення, які не потребують додаткового вивчення (надання інформації стосовно переліку необхідних для вчинення консульських дій документів; загальні роз’яснення щодо положень чинного законодавства України або особливостей законодавства Кувейту) опрацьовуються до 15 днів з дати їх надходження до Посольства.

Інші звернення (зокрема, щодо надання консульської допомоги або сприяння) розглядаються та вирішуються у термін до одного місяця. У випадку необхідності здійснення додаткового вивчення, цей термін може бути продовжено до 45 днів.

1 Чи можна отримати довідку про несудимість через Посольство?

Так. Посольство видає довідку про непритягнення до кримінальної відповідальності на підставі інформації, отриманої від Міністерства внутрішніх справ України за результатами відповідної перевірки.

Для витребування таких відомостей необхідно особисто подати до Посольства заповнену і підписану заяву-анкету, паспорт громадянина України для виїзду за кордон та копію його першої сторінки.

При поданні документів також сплачується консульський збір у розмірі 9 кувейтських динарів (еквівалент 30 дол. США).

Орієнтовний термін опрацювання даного звернення: 1 місяць.

Довідка про непритягнення до кримінальної відповідальності видається українською мовою.

Для визнання на території Кувейту зазначена довідка має бути засвідчена Міністерством закордонних справ Кувейту.


2 Мені потрібно отримати довідку про підтвердження дійсності українського посвідчення водія. Така довідка вимагається для оформлення кувейтського посвідчення водія. Як я можу її отримати?

Для отримання довідки про підтвердження посвідчення водія до Посольства потрібно подати такі документи:

  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон (+ копію першої сторінки);
  • оригінал та копію українського посвідчення водія, виданого на ім’я заявника;
  • заповнену і підписану заяву-згоду на обробку персональних даних.

При поданні документів також сплачується консульський збір у розмірі 9 кувейтських динарів (еквівалент 30 дол. США).

Після отримання всіх документів Посольство надсилає запит щодо перевірки факту видачі заявнику посвідчення водія до відповідного регіонального сервісного центру МВС України.

Орієнтовний термін опрацювання даного звернення: 1 місяць.


3 Для отримання субсидії на оплату комунальних послуг в Україні вимагають документ, що підтверджує тимчасове проживання за кордоном. Чи видає Посольство такі довідки?

Для таких випадків передбачена видача довідки про підтвердження факту перебування на консульському обліку в Посольстві, яка видається при взятті на консульський облік із зазначенням строку перебування на обліку.

За видачу довідки про перебування на консульському обліку консульський збір не стягується.

Зазначена довідка є дійсною протягом одного року з дати її видачі. 


4 Чи можна отримати в Посольстві довідку про сімейний стан?

Видача довідок про сімейний стан чинним законодавством України не передбачена. У зв’язку з цим Посольство, як і більшість іноземних дипломатичних місій, акредитованих в Кувейті, замість зазначеного документа, може посвідчити Вашу заяву про відсутність перешкод для укладення шлюбу (“Free to Marry” affidavit).

1 Як отримати кувейтське посвідчення водія?

Іноземні громадяни, які перебувають на території Кувейту з туристичною, гостьовою або діловою метою, можуть керувати транспортними засобами, взятими напрокат, на підставі своїх національних або міжнародних посвідчень водія.

Водночас, згідно з чинним кувейтським законодавством, ті іноземці, які отримують дозволи на проживання в Кувейті (з метою працевлаштування, навчання, возз’єднання сім’ї тощо), позбавляються можливості користуватися іноземними водійськими посвідченнями та для керування транспортними засобами на території країни повинні отримувати місцеві посвідчення.

Відповідно до наказу МВС Кувейту № 5598/2014, іноземні громадяни мають право отримати кувейтське посвідчення водія за дотримання таких умов:

  • наявність дійсного дозволу на проживання в Кувейті (residency permit або civil ID);
  • отримання щомісячної офіційної заробітної плати у розмірі не менше 600 кувейтських динарів (відповідна сума має бути вказана у дозволі на працевлаштування);
  • наявність вищої освіти.

В Кувейті запроваджені численні обмеження щодо видачі водійських посвідчень домогосподаркам (за винятком дружин громадян Кувейту). Право отримати місцеве посвідчення водія мають лише дружини топ-менеджерів, лікарів, фармацевтів, консультантів та викладачів у місцевих ВНЗ, якщо зарплата їхніх чоловіків складає не менше 600 кувейтських динарів на місяць. Додатковими умовами для реалізації цього права є перебування в Кувейті за сімейною візою та наявність неповнолітніх дітей.

Для отримання кувейтського посвідчення водія особи, які мають національне водійське посвідчення іншої держави, повинні звернутися до регіонального Управління дорожньої поліції за місцем реєстрації в Кувейті («traffic department» або «ідарат аль-мурур») та подати такі документи:  

  • паспорт та копію сторінки паспорта з особистими даними;
  • кувейтську ID-картку та її копію;
  • дві фотокартки 3х4 см. (блакитний фон);
  • лист та анкету встановленого зразка від роботодавця, а також копію дозволу на працевлаштування (work permit);
  • диплом про вищу освіту (легалізований, разом із засвідченим у встановленому порядку перекладом на арабську мову) та його копію;
  • копію національного посвідчення водія та довідку щодо підтвердження його дійсності, видану посольством країни оформлення посвідчення.

Крім того, у визначених державних медичних закладах за відповідним направленням, отриманим в Управлінні дорожньої поліції, потрібно пройти перевірку зору та здати аналіз крові на визначення групи крові (їх результати потім додатково подаються до Управління дорожньої поліції).

Особи, які ще не мають водійських посвідчень, подають повний пакет вищезазначених документів (крім п. 6), а також складають теоретичний (письмовий) і практичний (перевірка навичок керування ТЗ) іспити.


2 Я з дитиною планую повертатися в Україну (ми обидва громадяни України). Чоловік залишається в Кувейті. Чи потрібно оформляти дозвіл батька дитини на її виїзд з Кувейту?

Діти з іноземними паспортами можуть виїжджати з території Кувейту у супроводі одного з батьків, без дозволу іншого. Для цього потрібно мати з собою паспортний документ дитини, її свідоцтво про народження та оригінал її кувейтської civil ID (у разі, якщо Вам оформлено документи на проживання в Кувейті).



1 На що потрібно звернути увагу при працевлаштуванні в Кувейті?

З метою уникнення або, принаймні, мінімізації проблемних ситуацій, з якими стикаються трудові мігранти в Кувейті, радимо дотримуватися наступних рекомендацій:

1. У разі, коли Вам пропонують роботу в Кувейті, уважно ознайомтеся з пропозицією майбутнього роботодавця. Для цього потрібно наполягати на наданні пропозиції щодо працевлаштування (так званого «job offer») у письмовому вигляді за підписом генерального менеджера компанії-роботодавця.

У цьому документі має бути зазначений розмір Вашої заробітної плати, перелік Ваших обов’язків, забезпечення житлом, транспортом і харчуванням, тривалість щорічної відпустки, а також інша важлива інформація, яка повинна бути відображена в трудовому контракті. Якщо Вам щось не зрозуміло або не влаштовує, звертайтеся за роз’ясненнями до представника роботодавця або ж наполягайте на поліпшенні умов з обов’язковим подальшим надсиланням погодженого «job offer» у письмовому вигляді.

2. Відповідно до кувейтського законодавства, роботодавець зобов’язаний у повному обсязі оплатити вартість послуг рекрутингових компаній або агентів з набору персоналу. Відтак, грошові претензії посередників, які надають послуги з пошуку роботи за кордоном, до кандидатів на роботу в Кувейті є неправомірними. 

Крім того, за місцевим законодавством, роботодавець має оплатити вартість в’їзної візи до Кувейту та придбати Вам авіаквиток.

3. Після прибуття до Кувейту наполягайте на укладенні трудового контракту у письмовій формі англійською (або іншою зрозумілою Вам) мовою. Контракт має бути підписаний у 3-х примірниках, з яких один примірник залишається Вам, один – у роботодавця, а третій передається до територіального управління Державної адміністрації Кувейту з питань робочої сили (т. зв. «labour office» або «шуун»).

Уважно вивчіть контракт, перевірте відповідність його положень наданому Вам раніше «job offer». У контракті обов’язково мають бути зазначені розмір Вашої заробітної плати, умови праці, забезпечення житлом і транспортом, порядок надання і тривалість щорічної відпустки, умови припинення трудового контракту, зобов’язання роботодавця придбати Вам зворотній квиток після завершення трудових відносин тощо. Наполягайте на внесенні змін до контракту у разі виявлення розбіжностей між його положеннями та «job offer».

У разі, якщо ці вимоги не виконуються роботодавцем або він відмовляється привести положення трудового контракту у відповідність до запропонованого Вам раніше «job offer», невідкладно звертайтеся до територіального управління Державної адміністрації Кувейту з питань робочої сили («labour office» або «шуун») за місцем реєстрації компанії-роботодавця.

Не підписуйте жодних інших документів, якщо повністю не розумієте їх зміст, особливо арабською мовою. Вимагайте викладення цих документів англійською (або іншою зрозумілою Вам) мовою та роз’яснення їх змісту й мети.

Намагайтеся робити копії всіх документів, які підписуєте, та зберігайте їх у безпечному місці.

4. Після підписання контракту роботодавець має оформити Вам медичну страховку, дозвіл на проживання в Кувейті (residency permit або «ікама») та місцеве посвідчення особи (civil ID). У процесі оформлення полісу медичного страхування Вам необхідно буде відвідати місцевий медичний заклад та здати відповідні аналізи. Для отримання дозвільних документів на проживання в Кувейті Вам потрібно завчасно, ще до виїзду в Кувейт, підготувати медичну довідку про загальний стан здоров’я і відсутність ВІЛ/СНІД та інших інфекційних захворювань та довідку про несудимість або непритягнення до кримінальної відповідальності (обидві довідки мають бути легалізовані та перекладені на арабську мову).

Оформленням дозвільних документів займається, як правило, роботодавець або його офіційний представник – «мандуб». Всі витрати, пов’язані з цим, за місцевим законодавством, має нести компанія-роботодавець.


2 Чи може Посольство допомогти в пошуку роботи в Кувейті?

Ні. Відповідно до чинної нормативно-правової бази у консульській сфері, до компетенції закордонних дипломатичних установ України не належать питання, пов’язані з наданням сприяння у пошуку роботи в іноземних країнах.


3 Мене не влаштовують умови праці в компанії і я хочу звільнитися. Чи можна змінити місце роботи, не виїжджаючи з Кувейту?

При працевлаштуванні в Кувейті Ви маєте зважати на специфічну особливість трудового законодавства Кувейту – так звану «систему спонсорства» (або «кафала»), яка встановлює певні обмеження для трудових мігрантів у праві змінити кувейтського роботодавця («спонсора»), який запросив їх до Кувейту та оформив дозвіл на працевлаштування та проживання.

Так, право на зміну місця роботи без оформлення нової робочої візи отримують іноземці, які відпрацювали не менше одного року у попереднього роботодавця. При цьому необхідною умовою при зміні роботодавця є отримання Вами відповідної згоди теперішнього «спонсора».  

У разі відмови роботодавця надати зазначений дозвіл, Ви можете звернутися із відповідною заявою до територіального органу Державної адміністрації з питань робочої сили (т. зв. «labour office») за місцем роботи. Якщо вказаний орган встановить, що роботодавець порушив умови трудового договору чи положення законодавства про працю, він може санкціонувати Ваш перехід до нового роботодавця незалежно від бажання Вашого попереднього «спонсора».

Слід пам’ятати, що вищенаведений механізм зміни місця роботи допускається лише в межах однієї й тієї ж спеціальності. У разі зміни професії або неотримання дозволу на зміну роботодавця Вам доведеться анулювати свою попередню робочу візу, виїхати з Кувейту та в’їхати за новою робочою візою, отриманою на підставі нового дозволу на працевлаштування.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux